PARIWARA (IKLAN)
1.
Definisi Pariwara (Bahasa Jawa)
Pangertosan
Pariwara / Iklan yaiku wujud sesambungan kang nduweni maksud kanggo menehi
greget tetuku, nawakake sawijining barang utawa tenaga, kanggo merbawani
panemune wong akeh, narik payengkuyuning wong akeh amrih pikir lan tumindake
laras karo kekarepe sing masang pariwara.
Pariwara
bisa kapacak ana kalawarti lan ariwarti, kagiyarake lumantar radhio, utawa
katayangake ana TV. Pariwara kang kapacak ana kalawarti lan ariwarti, umume
nggunakake design kang dumadi daka tetembungan lan gambar. Pariwara kang
kagiyarake lumantar radhio biasane nggunakake master kang dumadi saka swara
lagu
Babagan
kang perlu digatekake ana ing sajroning iklan ana 2, yaiku surasa lan basa kang
kagunakake. Andharan saka kalorone bisa kasemak ana ing andharan ing ngisor
iki:
a. Surasa/isi pariwara
Isining pariwara kudu ngandhut pirang-pirang syarat ana ing
ngisor iki antarane, yaiku :
-
Kudu objektif lan jujur
Sanajan
gunane kanggo narik kawigaten para warga supaya nuku lan nggunakake produk sing
diwarakake, ananging anggone ngandharake kudu kanthi srana sing cetha, ora
perlu diluwih-luwihake lan ora perlu diandharake babagan sing sejatine ora ana.
-
Cekak lan cetha
Iklan
iku lumrahe wujude cekak nanging cetha. Cekak amarga durasi iklan kuwi
gumantung bayarane. Iklan sing sansaya suwe wektu utawa durasine, bayarane
sansaya larang. Mula para produsen kudu pinter-pintere anggone ngatur wektu
sajroning iklan.
-
Ndudut ati (narik kawigaten)
Iklan
anggone nyusun kudu direkadaya supaya bisa ndudut atine para warga marang
produk sing diiklanake. Dadi anggone ngandharake kudu nganggo strategi lan desain sing paling apik.
-
Ora nyinggung wong liya
Sanajan
iklan kuwi minangka sarana kanggo masarake barange, nanging saingan antarane produsen siji lan sijine kudu saingan
kanthi cara sing blaka lan ora kena sikut-sikutan, ece-ecenan, lan ngenyek produsen liya sing ngedol barang sing
padha karo sing arep didol.
b. Basa kang kagunakake sajroning iklan
Basa
pariwara iku cekak aos, cetha, lan kewaca, supaya gampang disurasa. Pariwara
kalebu salah sijine kabar utawa wara-wara kanggo warga masyarakat utawa
bebrayan agung kanthi tujuan wong kang ngrungokake utawa maca dadi kepencut
marang produk kang ditawarake.
Pariwara
kang efektif kudu gampang dimangereni
dening kang maca. Ing ngisor iki kasebutake tandha pariwara kang efektif:
o Lugas basane,
o Gampang dimagerten lan ditampa (komunikatif)
o Nyenengake/narik kawigaten.
o Isine nyata ora ngapusi
o Sipate ngajak-ajak utawa nggunakake
basa persuasif.
2.
Fungsi Iklan
a. Fungsi Pemasaran
Kagunan
iki magepokan karo kagunan pariwara kanggo ngedol utawa menehi informasi babagan barang, jasa utawa
gagasan marang warga masarakat lumantar
media kanggo
- Njelasake bedane produk sing
dipasarake karo produk liyane.
- Nyaranake produk sing anyar sing
diiklanake kanthi bertahap
- Nyengkuyung
anggone nyebarake kanggo ningkatake produk sing diiklanake
- Mbangun
rasa tresna lan cedhak antarane produk sing diiklanake lan calon konsumen.
b.
Fungsi Komunikasi
Kagunan
komunikasi ana sajroning iklan, yaiku kanggo menehi penerangan lan informasi
babagan sawijining barang sing wartakake, menehi pesen sing isine pendidikan, nyiptakake pesen sing sipate nglipur lan narik kawigatene para warga
masyarakat supaya cedhak lan tansah nuku uga nggunakake barang sing diiklanake.
c.
Fungsi Pendidikan
Kagunan
pendidikan ana sajroning iklan kanggo menehi informasi marang warga masyarakat lumantar iklan, masyarakat bisa
sinau kanthi nonton lan maca sawijining iklan. Lumrahe iklan sing ngrembug lan
ngandharake babagan program saka pamarintah.
d. Fungsi Ekonomi
Kagunan ekonomi
ana sajronng iklan, yaiku kagunan kang tundhane lan jluntrungane marang
keuntungan ekonomis. Keuntungan ekonomis dientukake dening warga masyarakat
lumantar iklan, yaiku malih dadi gampang mangerteni produk sing dibutuhake sing
bisa ndadekake warga masyarakat luwih gampang lan ngirit biaya.
e. Fungsi Sosial
Kagunan
sosial ana sajroning iklan, yaiku kagunan kang duweni ancas milut lan narik
prilaku warga masyarakat. Kagunan sosial iki lumrahe nggiring warga masyarakat
marang tumindak sing luwih apik, tuladhane iklan saka BKKBN kang nggiring
masyarakat supaya ngrancang cacahe anak kang dijumbuhke karo ekonomin
kulawarga.
3.
Cengkorongan
/ Perangan Iklan
a.
Headline,
yaiku minangka purwakaning pariwara kang gunane kanggo menehi informasi babagan apa sing bakal didudohake, didol,
diwarakake marang konsumen utawa
pamaca pariwara.
b. Ilustrasi
Ilustrasi minangka gambar ana ing pariwara kang gunane kanggo menehi gambaran ngenani isine pariwara.
Lumrahe ilustrasi iki bisa awujud
gambar, tulisan panerang, utawa video kang bisa narik kawigatene panyemak lan
pamaca pariwara.
c. Body copy
Body copy iki kalebu perangane pariwara sing paling baku, utawa inti
ana sajroning pariwara sing ngemot
babagan informasi utawa pesen sing ana sajroning pariwara.
d. Signature line
Signature line utawa asring kasebut logo. Ana ing signature line diterangake babagan
rega, slogan, utawa merek ana sajroning pariwara.
e. Standing details
Standing
detail minangka panutuping iklan dumunung ana ing pungkasaning pariwara. Ana ing perangan iki ngemot
informasi tambahan sing ana gayutane karo barang sing diwartakake, kaya papan
dununge perusahaan, pusat informasi, penanggung jawab, surat ijin saka departemen, lan nomor telpon kang bisa dihubungi menawa ana
pitakonan babagan barang sing diiklanake.
4.
Jenise
Iklan
Miturut isine pariwara bisa kaperang dadi papat, yaiku
pariwara komersial, pariwara kulawarga/uleman, pariwara panjaluk, lan pariwara
layanan masyarakat. Andharane kaya mangkene
a. Pariwara komersial
Pariwara
komersial iki isine nawakake barang (produk)/jasa
(leladen) marang wong akeh. Pariwara iki lumrahe digawe dening perusahaan kang
magepokan karo perusahaan sing gawe produk tartamtu, kayata produk panganan,
klambi, otomotif, lan liya-liyane. Pariwara iki uga kawetokake marang
perusahaan lan kantor-kantor kang ngedol jasa, kayata jasa perjalanan wisata,
jasa keuangan, jasa konsultan, lan liya-liyan.
Tuladhane:
pariwara sepatu, pariwara sabun, pariwara salah sawijining bank, traveloka, lan liya-liyane.
b. Pariwara kulawarga
Pariwara
kulawarga iki sifate winates ana ing ranah kulawarga. Wujude pariwara kulawarga
iki bisa awujud ulem kang isine ajak-ajak supaya teka ana ing acara pahargyan
utawa acara lelayu.
Tuladhane:
undangan adicara winisudha, ulem palakrama, undhangan ambal warsa, lelayu, lan
sapiturute.
c. Pariwara panjaluk
Pariwara
panjaluk iki diwetokake dening salah sawijining perusahaan utawa instansi kang
isine biyawarakake babagan panjalukan bisa sumbangan, tenaga kerja, lan babagan
tartamtu.
Tuladhane:
sumbangan bencana alam, lowongan pekerjaan, lan liya-liyane.
d. Pariwara layanan masyarakat
Pariwara
iki kagunakake kanggo ngewangi biyawarakake sawijining program pamarintah.
Pariwara iki duweni ancas kanggo ngelingkae lan menehi katrangan marang wong
akeh babagan program kang wis dicanangake dening pamarintah.
Tuladhane: pariwara BKKN babagan program KB, pariwara saka Badan Anti Narkoba (BAN) babagan kagiyatan utawa program antinarkoba, lan liya-liyane.
VIDEO MATERI IKLAN (KAPUNDHUT SAKING YOUTUBE "BAHASA JAWA NYENENGAKE_PAK HANAFI")
Komentar
Posting Komentar